Magazin

Témák

Őszi kampány előzetesek

Azt talán már megszokhattátok, hogy időnként megpróbáljuk felvenni a ritmust a nemzetközi divat hihetetlenül gyors tempójával, és igyekszünk mi is jó előre bemutatni a következő szezonok jelentős trendjeit, kollekcióit, illetve kampányait, ha éppen arról van szó. Most is ilyen céllal készítettük el cikkünket, ezúttal a folyamatosan bemutatkozó új, őszi-téli kampányok kapcsán.

Sajnos a szokatlanul hűvös idő kapcsán az őszi-téli kampányok meglepően aktuálisnak hatnak – szinte jól esik ránézni a melegebb ruhadarabokra, főleg ebben a hűvös nyári időben. Lássuk tehát, hogy a nagy márkák mivel s főleg, hogy kikkel készülnek az új szezonra!

Donna Karan és a fülledt erotika

Donna Karan híres arról, hogy kollekcióival, munkásságával a nőiességet „ünnepli”. A tervező ennek fényében az esetek túlnyomó többségében vagy igazán fiatalos, csajos kampányokkal, vagy érzéki, nőies fotósorozatokkal áll elő szezonról szezonra. Őszi-téli kampánya a klasszikus fazonú, elegáns és különleges ruhákról szó, a sötét tónusokról, a félhomályról és az erotikáról – persze szigorúan csak az ízlésesség határain belül.

A kampány egyik főszereplője Catherine McNeil, ausztrál modell, a másik szereplő pedig nem más, mint Kylie Minogue kedvese, Andres Velencoso.

A Valentino szegecsei és Terry Richardson karjai

A Valentino sokunk szemében még mindig, egy klasszikus, luxus divatházként él, ám jobb lesz, ha lassan hozzászokunk ahhoz, hogy a változás szele már igencsak nagy mértékben megérintette a nagynevű márkát – újabban ugyanis sokkal inkább beszélhetünk egy modern, újító szellemű brandről, mely lassan, de biztosan forradalmasítja napjaink divatját.

Ennek egyik példája az, hogy egy, a szegecsekre nagymértékben támaszkodó kiegészítő család mutatkozott be nem is olyan rég, mely a márka új irányvonalainak leképzéseként is értelmezhető. Fiatalos, szokatlan, modern és formabontó cipők és táskák találhatók a kollekcióban, melyet nem más népszerűsít, mint a botrányairól elhíresült amerikai fotós, Terry Richardson. Pontosabban Richardson egy-egy, tetoválásokkal teli karja, melyek a Valentino őszi-téli kiegészítői tartják. Meglepő, de kifejezetten hatásos kampányról van szó – nálunk abszolút telitalálat!

A Dior operába megy

A Dior divatházról és annak jelenlegi vezető tervezőjéről Raf Simonsról hallhattunk már jót és rosszat is bőven. Időnként mi is értetlenül állunk a divatház számára tervezett kollekciói előtt, máskor azonban őszinte csodálattal tekintünk egy-egy munkájára.

Most a második eset áll fent, legalábbis a Dior őszi-téli kampányának kapcsán, mely gyönyörű környezetben mutatja be a divatház új, ready-to-wear kollekciójának darabjait. A helyszín a párizsi Opéra Garnier volt, mely ugyanazt a dekadens luxust, és túlzó eleganciát képviseli, melyet a kollekció is. A fotókon ismert és feltörekvőben lévő modellek viselik a divatház estélyi ruháit, blézereit, kiegészítőit és egyéb költeményeit – Daria Strokous, Anastasia Ivanova, Iselin Steiro és Marie Piovesan tűnik fel a képeken.

A Saint Laurent és a csalódás

A Saint Laurent márka mostanában főként a Daft Punk zenekarral való együttműködése kapcsán került a figyelem középpontjába. A divatház körül azonban nem csak ez volt az elmúlt hetek egyetlen felhajtása – legújabb kampányuk is a szóbeszéd tárgya lett, ám nem biztos, hogy a megfelelő okokból kifolyólag.

A kampány főszereplője Cara Delevingne lett – micsoda korszakalkotó elképzelés, nyertes ötlet volt egy olyan modellt felkérni kampányarcnak, aki az elmúlt szezonokban nagyjából az összes nagy név kampányában szerepelt már! Persze tudjuk, hogy az angol modell karrierje megállíthatatlan, de most már kezdjük kifejezetten unni, hogy mindenhol őt látjuk viszont. A modellen látható ruhák, melyek a Saint Laurent legújabb kollekciójából származnak ráadásul kifejezetten ízléstelennek hatnak, főleg a „gazdag, unatkozó lány vagyok, akik csapzott hajjal és elkenődött sminkkel ébredezik az esti vad buli után” koncepció mentén.

Sötét színek és ismert arcok Givenchy módra

Riccardo Tisci nem tud melléfogni. Egyszerűen bármit is ad ki kezei közül – legyen szó akár egy Givenchy kollekcióról, akár egy kampányról, az tökéletes a maga nemében.

A Givenchy legújabb kampányát is kifejezetten kedveljük, még annak ellenére is, hogy az őszi-téli kollekció egy-egy darabja viszonylag kevésbé nyerte el a tetszésünket. A szereposztás ismét különlegesen jól sikerült – ezúttal ugyanis többek között Amanda Seyfried, Carine Roitfeld és lánya, Julia, valamint Quim Gutiérrez, Dalianah Arekion és Mariano Ontanon látható a fotókon. A képeken szereplő hírességek és modellek a tervező legközelebbi barátai, sőt Riccardo szinte már-már családtagként tekint rájuk – kedves gesztus volt tehát tőle, hogy felkérte őket arra, hogy egy ikonikus divatház kampányarcai legyenek egy-egy fotó erejéig.

Képek forrása: Fashion Gone Rogue

Kapcsolódó cikkek:

Tilda Swinton, és a Chanel kampány
Világsztárok az F&F nyári kampányában!
Káprázatos fotók az Hermés-től

Zsikla Csaba