Magazin

Neves márkák a környezetvédelemért

Napjainkban egyre fontosabb a divatban és a szépségápolásban is a környezetvédelem. Ha mi vásárlók nem is, a neves márkák egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a környezettudatosságra.

Szerencsére ma már egyre több vállalatnak fontos, hogy óvja a környezetét és kevésbé járuljon hozzá a környezetszennyezéshez. A nagyobb márkák közül a H&H igyekszik környezetbarát anyagokkal dolgozni és szezonról-szezonra külön kollekciókat szentel ezeknek a termékeknek. A Lush a fair trade kereskedelem híve, míg az Yves Rocher igyekszik minden 21. századi környezetvédelmi követelménynek megfelelni.

A francia cég lassan ötven éve dolgozik azon, hogy termékeik teljes körűen óvják a Földet. Így ennek értelmében a csomagolások tervezésénél igyekeznek visszaszorítani a káros anyagokat, a gyártásnál visszafogják a víz és energiafelhasználást. A szállítási logisztikában kiemelkedő szerepe van annak, hogy csökkentsék a szállítás környezeti hatásait, illetve, hogy csak biogazdálkodásokból, fair trade kereskedelem útján jussanak el az alapanyagok az Yves Rocher gyáraiba. Ennek köszönhetően nem csak a bőrünknek jók az Yves Rocher termékei, hanem a bolygónak is.

A környezettudatosság érdekében egyre nagyobb nyomás nehezedik a divatmárkákra is, akik több lépésben igyekeznek megfelelni az elvárásoknak. Olyan nagy cégek, mint a Nike környezetbarát futballmezeket gyárt, melyeket újrahasznosított alapanyagokból készítenek. A Puma a csomagolásukat igyekszik környezetbaráttá tenni, amihez a neves iparművészt, Yves Béhar-t kérték fel. A hagyományos cipős dobozt egy újrahasználható cipős zsákkal váltotta ki a francia művész.

A két vetélytársával egyetemben az Adidas és a Lacoste is csatlakozott a világméretű Detox kampányhoz, melynek tagjai vállalják, hogy legkésőbb 2020-ig nullára csökkentik a károsanyag- kibocsátásukat.

Láthatjuk, próbálkozásokban, kezdeményezésekben nincs hiány, már csak nekünk, a vásárlóknak kell környezettudatosabban gondolkodnunk.

Kapcsolódó cikkeink:
Shopping.hu magazin 2011 ősz-tél
Megmutatjuk a jövő évi cipődivatot!
A Fashion Video Festival 2011 legjobbjai

Forrás: márkaoldalak
Mihály Viktória