Magazin

Témák

Lehet cool egy Crocs cipő?

A Buffalo cipők visszatérte után most már tényleg megérett a világ a pusztulásra. Tűsarkú Crocs cipők? Mi ebből szívesen kimaradnánk.

Christopher Kane Crocs

A Crocs létezése egy igazi marketing csoda. Ahhoz képest, hogy a márka születésekor a 2000-es évek elején mennyire felkapták a színes műanyag klumpákat, olyan hamar le is áldozott a fénykoruk, köszönhetően az olyan rossz húzásoknak, mint például a szőrmés bélésű papucsok. Így a Crocs elég hamar átkerült a ciki kategóriába. Innen szép nyerni, mondhatta ezt magának a brand alapítója, Andrew Rees és új marketing stábbal újradefiniálta a márkát. Így történhetett, hogy a 2017-es őszi-téli divathetek alatt Christopher Kane kifutóján megjelentek az ásványokkal feldobott Crocs papucsok.

Balenciaga x Crocs

Innen már csak egy lépés volt az, amikor a 2018-as őszi-téli Balenciaga bemutatón Demna Gvasalia egy átdolgozott Crocs cipőt küldött fel a kifutóra. A pink apró díszekkel ellátott tűsarkú kiderült, hogy még csak a kezdet volt. A Crocs megihlette a mindössze 21 éves montreali művészt, Gab Bois-t, aki fogta a Balenciaga pink magassarkúját és továbbgondolta, saját világává formálta, „Instagram képessé” téve azt. Az egész egy ártatlan viccnek indult, (szerencsére) az extrém lábbeli forgalmazásáról (még) nincs szó, de ami késik, nem múlik.

Gab Bois x Crocs

A Crocs népszerűségét a csúnya cipők trendjének köszönheti, mely ismét felemelte a hanyatló brandet. A jelenség nem új, a 70-es években a vinyl csodák, a 90-es években pedig a csótánytaposók hódítottak, melyek finoman szólva szintén nem voltak esztétikai csodák. Mindenesetre mi kitartunk a mellett, hogy boldogabb lenne a világ a Crocs tűsarkú "csodák" nélkül.

Kép: Balenciaga, Gab Bois