Magazin

Témák

Kifinomult és ízléstelen őszi kampányok

Némi feltüzelés gyanánt a nagy divatházak sorra szivárogtatják ki őszi kampányaik előzeteseit. Nem is csoda, hiszen valamivel fent kell tartani a divatrajongók érdeklődését a – kissé unalmasabbnak számító – nyári időszak alatt is. Az elmúlt hetekben tehát szinte mindig előkerült egy-két preview fotó a nagyszabású kampányokból, melyekből most összegyűjtöttünk nektek párat.

Mint általában, most is a teljesség igénye nélkül válogattunk, hiszen a kiszivárgott fotókból már most kilométernyi sorokban lehetne írni. Összegyűjtöttük inkább néhány kedvencünket, sőt ezúttal ‘elrettentő példát’ is választottunk. Nem is húzzuk azonban tovább az időt, lássuk a képeket!

Bally - 2011 ősz

A svájci márka kampányához Steven Meisel készítette el a fotókat, melyek szinte ontják magukból a mindent átható luxus érzését. A kitűnő minőségű, bőrből készült lábbeliket, illetve táskákat két gyönyörű hölgy, Karlie Kloss és Caroline Trentini mutatja be, ám egy úriember is feltűnik a képeken, névszerint Nico Malleville.

Jean Paul Gaultier - 2011 ősz

Karolina Kurkovát és Andrej Pejicet az újonnan visszatért Kristen McMenamy váltotta a francia divatház kampányfotóin. A 46 esztendős modell, aki már szinte igazi veteránnak számít és aki mostanában főleg szürkés, őszes hajszínnel tűnt fel a színen, egészen különleges kisugárzással rendelkezik. Ez a kisugárzás pedig belengi a Gaultier modern és sikkes fekete-fehér fotóit is, melyek közül egyelőre csak kettőt tudunk megmutatni.

Chanel Eyewear - 2011 ősz

A Chanel kampányok nagyszerűsége gyakran abban rejlik, hogy csak a lényegre koncentrálnak. Letisztult, kifinomult fotókon mutatják be a divatház termékeit, legyen szó akár a ruhákról, akár a szépségápolási termékekről, akár a szemüvegekről. Sokszor szinte már minimalista stílusú fotókról van szó, melyek mindenféle felesleges és túlerőltetett színpadiasságtól mentesek.

Legújabb eyewear, vagyis szemüveg kampányuk is a kifinomult elegancia jegyében készült, méghozzá a még mindig tündöklő Claudia Schiffer főszereplésével. A fotókat természetesen most is a Császárként is emlegetett Karl Lagerfeld készítette, akit az utóbbi időben egyébként kemény kritikai is ért azért, amiért fotósként és tervezőként is tevékenykedik egyszerre. Szó ami szó, a fotók szerintünk remekül sikerültek, sőt mi több már most a kedvenceink közt szerepelnek.

Karl Lagerfeld - 2011 ősz

Ha már úgy is szó esett a híres-hírhedt tervezőről, nézzük meg, hogy ő vajon mivel készült az idei őszre. A tervező saját nevével fémjelzett márka kampányáról sajnos már nem tudunk olyan elismerően nyilatkozni, mint a Chanelről. Félreértés ne essék, nem azzal van baj, hogy esetleg nem tetszetek a ruhák, vagy rosszak a fények – sokkal inkább az okoz némi gondot, hogy ismét Baptiste Giabiconi tűnik fel a képeken. Ma már szinte a csapból is ő folyik, sőt mi több a models.com egyenesen őt nevezte meg a világ elsőszámú férfi topmodelljének. Azonban csábos tekintet, és tökéletes testfelépítés ide vagy oda, mi nem igazán zártuk szívünkbe a 21 éves kiskedvencet.

Louis Vuitton - 2011 ősz

‘A 2011-es őszi, téli kampánnyal kapcsolatban úgy döntöttünk Steven Meisellel, hogy egy csodálatos hangulatú fotósorozatot készítünk igazi old-timer autókkal, kutyusokkal és fiatal lányokkal.’ – mondta a Louis Vuitton tervezője Marc Jacobs. Steven Meisel tehát már kapásból két őszi kampányt tudhat a zsebében, méghozzá két remekül sikerült kampányt.

A Vuitton képek megjelenését nagy érdeklődés övezte, hiszen a már bemutatott őszi-téli kollekció nagyon pozitív fogadtatásban részesült. A teljes kampány ugyan még nem, de néhány előzetes, valamint egy werk-videó már bemutatásra került. A többi anyag augusztusban tárul a nyilvánosság elé.

Prada - 2011 ősz

A Prada kampánya valamiféle szörnyűséges tragédia folytán a korábban már emlegetett elrettentő példa szerepét tölti be. Az az igazság, hogy nem is tudom, hogy hol kezdjem kritizálni a fotókat.

Egymás hegyén-hátán tornyosulnak az ízléstelenebbnél ízléstelenebb ruhák, az ormótlan és nevetséges lábbelik, a modellek unottnak és élettelennek tűnnek, épphogy csak nem alszanak el. Különben is hogyan lehet egy kollekcióba – és egy kampányba – zsúfolni szőrmét, kígyóbőrt, geometrikus mintákat, síszemüvegeket, óriásflittereket és nevetséges fejfedőket úgy, hogy annak ne káosz legyen a vége? Hát a Prada idén azt is bemutatta, hogy leginkább sehogy.

Jil Sander - 2011 ősz

Azért hogy ne felháborodással és megbotránkozással búcsúzzunk, nézzünk meg még egy kampányt, méghozzá a Jil Sander kampányát! Az üdítően letisztult és visszafogott fotók sokkal kellemesebb hatást keltenek és a jól átgondolt koncepciónak köszönhetően sokkal egységesebbnek is tűnnek, mint a Prada szörnyűségei. A Jil Sander őszi-téli kollekció darabjainak színvilágát remekül kiemeli a fekete háttér, mindezt úgy hogy nem teszi gyászossá és nehézkessé a fotókat.

 Képek forrása: Design Scene
                              Fashion Gone Rogue

Kapcsolódó cikkek:

Viktoriánus Anglia a Diornál
Erotikus videót mutatott be a divatház
Öt kollekció Milánóból - a férfiak szemszögéből
A luxus nyaralás elengedhetetlen darabjai


Zsikla Csaba