Magazin

Témák

Kedvencek és bukások – tavaszi kampánykörkép

Az újév beköszöntével vége a visszatekintő cikkeknek, mostantól csak a jövővel foglalkozunk. Bár még messzinek tűnik kicsit, de hamarabb itt lesznek mint gondolnánk, a tavaszi kampányok!

Az eddig napvilágra került tavaszi kampányok esetében erősen megoszlik a mezőny, nem tudni, hogy mi vagyunk túl finnyásak vagy a márkáknak nem sikerült eltalálniuk a megfelelő hangvételt. Tény, hogy nagyjából egyenlő arányban vannak a szép és az unalmas kampányok. Először lássuk a kedvenceinket, majd azokat a fotókat, melyek nem nyerték el tetszésünket.

Kampányok, melyeket szeretünk:
Moschino

A Moschino tavaszi kollekciójáról már írtunk, külön kiemelve a déli temperamentumú ruhadarabokat, amik igazán egyediek, ugyanakkor jól használhatóak akár a mindennapokban is. A kollekció kampányképe is megragadja ezt a hangulatot, hiszen a matadornak öltözött modell mellett a középpontban a Colosseum és az olasz autók állnak. Az mindenesetre rejtély, hogy hogy kerül össze Róma a spanyol bikaviadallal és a cowboy öltözékekkel.

Chanel
Talán már részrehajlásnak veszitek, hogy állandóan csak dicsérjük a francia divatházat, pedig ez csak félig igaz. Az eddigi kampányok stílusán túllépve Lagerfeld visszatért a divatfotózás gyökereihez, legalábbis ez a következtetés vonható le az eddig napvilágra került kép alapján. A fotó hangulata, megkomponálása ugyanis nagyon hasonlít George Hoyningen-Huene 1929-ben készített képére. Lagerfeld Franciaországot, az antibes-i tengerpartot választotta színhelyül, ahol májusban a Chanel cruise kollekciót is bemutatták.

Dolce&Gabbana
Olaszország leghíresebb tervezőpárosáról mindenki tudja, hogy fő ihletőjük a dél-olasz, illetve a szicíliai kultúra. Nos, a Dolce&Gabbana tavaszi kampányában nem rejtik véka alá mindezt, hiszen egy igazi nagy olasz családot ismerhetünk meg a képsorozatból. A szexi donna nem más, mint Monica Belucci, akivel szoros barátságban áll a páros. A jellegzetes fekete csipke ruhák, a férfiaknál az ünnepi fekete-fehér összeállítások mind-mind az olasz életérzést sugározzák.

Louis Vuitton
A francia divatháztól mostanában megszoktuk a sötétebb tónusú, szürkés-bordós-zöldes kampányképeket, így már ideje volt a váltás. Az új fotók pedig meg is adják amit szeretnénk, hiszen ezúttal a pasztell színeké a főszerep. Egy tündi-bündi fagylaltozót megidéző díszletek között remekül mutatnak a fehér csipkés és sárga, illetve mentazöld kiskosztümök. Kijelenthetjük, hogy ez Steven Meisel legjobban sikerült kampánya ebben a szezonban.

Kampányok, melyeket nem szeretünk:

Yves Saint Laurent
Az Yves Saint Laurent kampány a nem oldalra került, elsősorban a modell, Mariacarla Boscono külseje miatt. A rövid kis frufruval, Marlene Dietrich-szerű ceruzavonásnyi szemöldökkel és az élesen kihangsúlyozott arccsontokkal teljesen elcsúfították az olasz lányt. Ezeknek köszönhetően pedig nem olyan kampány született, amit jól esik nézegetni, hanem pont az ellenkezője.

Balenciaga
A Balenciaga kampányképe valójában olyan, mintha nem is egy kampányfotó lenne, hanem egy véletlenül elkapott (rossz) pillanat. A két fotó összevágása, a modell, Laura Kampman és ázott haja pedig csak tovább rontja az összhatást. Pedig akár jó is lehetett volna, hiszen a képet Steven Meisel készítette, aki a Louis Vuitton kampányoknál is közreműködött az utóbbi szezonokban.

Valentino
Az olasz divatház 2012-es tavaszi fotója szintén nem emlékeztet egy kampányra. A modellek úgy tűnik cél nélkül álldogálnak egy kőfal mellett, egyedül ruháik piros és bézs árnyalatai hoznak egy kis összhangot a képbe. Ennek ellenére egy semmilyen kampánnyal van dolgunk.

Prada
A Prada-ról már annyi negatív kritikát írtunk a tavalyi év során, hogy szinte sajnáljuk már szóba hozni az olasz divatházat. Ennek ellenére a tavaszi kampányról nem csak rosszat tudunk mondani. A Balenciaga és a Louis Vuitton képekhez hasonlóan ezt a sorozatot is Steven Meisel készítette. A ruhák amerikai ihletettségének köszönhetően a kampány is egy Államok-beli benzinkúton készült, ahol a ruhákról és cipőkről ismerős lángnyelvek az autó oldalán is visszaköszönnek. Az élénk színek, a modellek (Natasha Poly, Meghan Collison, Elise Crombez, Ymre Stiekema és Katryn Kruger) és a szép táskák mentik meg a kampányt a teljes bukástól.

Kapcsolódó cikkeink:
Veteményeskert a ruhákon? – A Milánói Divathét összefoglalója
Az év legjobb Vogue címlapjai
2011-es címlapok - Visszatekintő
Őszi címlapok - The September Issue
Kedvenc cikkeink 2011-ből
Kedvenc cikkeink az idei évből - 2. rész

Képek forrása: Luxuo

Mihály Viktória