Magazin

Témák

Kampányok, amikért nem rajongunk

Nemrég bemutattuk Nektek azokat az őszi kampányokat, amik valamiért felkeltették figyelmünket, és amik elnyerték tetszésünket. Igaz, már akkor is választottunk egy elrettentő példát, egy olyan kampányt, ami egyáltalán nem varázsolt el minket. Azóta persze sorra jelentek meg az újabbnál újabb fotók, ezért most úgy gondoltuk itt az ideje kiválasztani azokat, melyek inkább a képzeletbeli feketelistán érdemelnének helyet.

Helena Bonham Carter Marc Jacobs kampányában

Pár héttel ezelőtt, mikor arról írtunk, hogy a bohókás angol színésznő lesz a Marc Jacobs márka arca, még izgalommal vártuk a képeket. Az akkor kiszivárgott első fotó alapján ugyanis egy vidám, jó hangulatú kampányra számítottunk, de sajnos csalódnunk kellett. A képek ugyanis inkább ijesztőek és félelmetesek, mint vidámak, arról nem is beszélve, hogy Helenát alig lehet felismerni. A színésznőt én kifejezetten kedvelem, de be kell vallanom, hogy ha nem tudtam volna, hogy ő látható a képeken akkor bizony törhettem volna a fejem egy jó darabig.

 
 
 

Giuseppe Zanotti és a felismerhetetlen Anja

Két okból is meglepődtünk a luxus cipőmárka fotóin. Az egyik az, hogy a márka tavaszi-nyári kampányához képest - melyekből csak úgy sugárzott a csodás tengerparti hangulat és a végtelen elegancia - most rendkívül unalmasra sikerültek a képek. Lássuk be, hogy nincs túl sok fantázia abban, hogy egy modellt egy teljesen semleges színű, gyakorlatilag steril környezetben fotóznak. Ha már a divatháznál ennyire minimal stílus felé fordulnak, akkor azt érdemes lett volna talán egy kicsit izgalmasabb stylinggal kompenzálni, vagy legalább fantáziadúsabb pózokkal bemutatni a felső kategóriás termékeket.

A másik ok, amiért meglepetést okoztak a képek az az, hogy Anja Rubikot teljesen felismerhetetlenné tették. A koránál jóval idősebbnek néz ki, és valamiért ez a retro-vintage hajviselet sem igazán passzol hozzá. Anja nézett már ki fényévekkel is jobban, kár volt ennyire átalakítani.

 
 
 

Rossz útra tért a Gucci

Az elmúlt években a Gucci jobbnál jobb kampányokkal rukkolt elő – gondoljunk csak azokra, melyek tavaly Natasha Poly főszereplésével készültek, vagy a néhány évvel ezelőtti Mihalik Enikős fotókra. Ehhez képest most egy túlzsúfolt, néhol már az ízléstelenség határait súroló képsorozattal próbálják bemutatni legújabb őszi kollekciójukat, ezzel pedig – remélhetőleg csak pillanatnyi botlásként – letértek a helyes útról.

A néhol túl erős, néhol pedig túl gyenge fények, az erőteljes színek és az egymás hegyére-hátára halmozott ruhák illetve kiegészítők borzalmas káoszt teremtenek. Nehéz kiigazodni a fotókon, hirtelen ugyanis nem tudjuk, hogy hova kapjuk a fejünket. Túl sok az apró részlet, amik között könnyű elveszni, és melyek közül sok a háttérbe szorul.

 
 
 

Tom Ford sem hozta a formáját

Az amerikai divattervező a Gucciéhoz hasonló kampánnyal rukkolt elő csupán annyi különbséggel, hogy még erőteljesebb, még rikítóbb és még vadabb színvilágot használt. Azok az árnyalatok, melyek korábban a kifutón remekül mutattak most gyakorlatilag bántják a szemet. Hiába csak egy-egy modell szerepel a fotókon, és hiába láthatunk csupán egy-egy ruhadarabot ez így egyszerűen túl sok.

A smink túl erős, a modellek arckifejezése pedig túlságosan határozott, sőt egyenesen félelmetes. Miközben a fotókat nézegetem arra gondolok, hogy a modell magában biztosan valami olyasmit mormog, hogy: „Odamegyek hozzád a Tom Ford szerkómban, és úgy verlek szét”. Egyszerűen nem működőképes ez a kampány, számomra legalábbis egyáltalán nem.

 
 
 

Roberto Cavalli giccses álomvilága

A kampány bemutatását kezdjük egy gyors felsorolással! A fotókon láthatók: tükrök, lovak, virágzó fák, egy varázserdő, három amúgy csinos modell, akik párduc-, leopárd és kígyómintás ruhákba, tollakba, szőrmés, csipkés flitteres borzalmakba vannak öltöztetve. Ezzel így nagyjából mindent el is mondtam, de azért ne álljunk még meg itt!

Adjuk is át nagylelkűen a szezon egyik leggiccsesebb kampányának járó, nem feltétlen elismerő címet, ennél csúnyábban elbaltázni egy kampányt ugyanis nem lehetne jobban. Cavalli egyébként persze nem éppen kifinomult stílusáról ismert, eddig is mutatott már olyan kollekciót ami több volt, mint kiakasztó, de azért van egy bizonyos határ.

A fotók láttán egyébként Giorgio Armani jut eszembe, aki szerint manapság könnyű az ízléstelenséget vagyonokért az emberekre erőltetni, csupán jó PR kell hozzá. Igaz, Armani ezt a Prada kapcsán mondta, de azt hiszem Cavalli kreációjával kapcsolatban is megállná a helyét a tervező véleménye.

 
 
 

Képek forrása: Fashion Gone Rogue

Kapcsolódó cikkek:

Kifinomult és ízléstelen őszi kampányok
Kedvenc modelljeink a Hugo Boss őszi kampányában
Öt kollekció Milánóból - a férfiak szemszögéből
Nyári kedvenceink

Zsikla Csaba