Magazin

Témák

Interjú Kiczing Attilával, a HeStyle blog alapítójával

A HeStyle blog neve a hazai divatrajongók, főleg a férfidivat iránt is érdeklődők számára nyilván ismerősen cseng. Nem is csoda, hiszen kis országunk egyik legnépszerűbb fashion blogjáról van szó, mely az elmúlt évek alatt komoly sikereket ért el. Azt azonban kevesen tudják, hogy kik állnak a blog mögött és hogy ők hogyan vélekednek a divatról és a stílusról. Eddig arról sem tudhattunk meg sokat, hogy hogyan indult útjára a blog és hogy azóta milyen változások történtek annak háza táján. Következő interjúnkkal, melyet a HeStyle bloggerével Kiczing Attilával készítettünk ezekre a témákra szeretnénk fényt deríteni.

Shopping.hu: Honnan jött az ötlet, hogy blogot indíts? Mesélnél egy kicsit a kezdetekről?

Kiczing Attila: Abszolút hobbinak indult az egész, annak idején nem volt különösebb célom a blog indításával. Akkoriban néhány blogot olvasgattam éppen, külföldieket és hazaiakat egyaránt, feltűnt azonban, hogy kevés a férfidivattal kapcsolatos poszt. Éppen ezért gondoltam, hogy elindítok egy olyan blogot, mely ezzel foglalkozik, a lelkesedésem azonban hamar alábbhagyott. Egy hét után már abba is hagytam, és csak a rá következő tavasszal jutott eszembe ismét a blog. Onnantól kezdve viszont rendszeresen írtam, főleg azért, mert szerettem volna azt, hogy itthon is legyen fóruma a férfidivatnak, hogy a hírek magyarul is eljussanak az olvasókhoz, hogy megismerkedhessenek a különböző kampányokkal és kollekciókkal. Ugyanez volt a helyzet a magyar férfiruha tervezőkkel és az ő kollekcióikkal kapcsolatban is. Tavasszal tehát elindult a blog, az emberek elkezdték olvasni, sőt annyira rákaptak, hogy egy idő után már nem bírtam egyedül. Ekkor kerestem egy szerkesztőtársat, akivel azóta is folyamatosan, felváltva készítjük a posztokat.

Shopping.hu: Az elmúlt években tényleg szemmel láthatón nagy volt az érdeklődés a blogotok iránt. Mi az, ami a kezdetekhez képest most más, mi az, ami az indulás óta változott?

Kiczing Attila: Azóta rengeteg bejegyzés született, már vannak saját rovataink is, sokkal több interjút készítünk, és tényleg nagyon odafigyelünk arra, hogy rendszeresség legyen. Most már nem hobbi blog vagyunk, ezért oda kell figyelnünk arra, hogy folyamatosan frissüljünk. Ezt persze az olvasóink is elvárják, csakúgy, mint azt, hogy meglegyen a napi 2-3 cikk, azt, hogy folytatódjanak a már említett rovatok. Mostanában azt is észrevettem, hogy sok levelet kapunk pályakezdőktől, akik szeretnének nálunk publikálni. Úgy tűnik ők is felismerték, hogy a blog valóban egy olyan fórum, ahol be tudnak mutatkozni.

Shopping.hu: A saját márkátokat már egész jól kiépítettétek, hiszen nagyon sokan tudják, hogy mi az a HeStyle. Titeket azonban jóval kevesebben ismernek, sokan nem tudják archoz kötni a blogot. Ez tudatos döntés részetekről?

Kiczing Attila: Semmiképpen sem szeretnénk személyes blogként működni, ezért nem is az a célunk, hogy az emberek felismerjenek. Másfél évvel ezelőtt még az arcunkat sem vállaltuk fel és szakmai rendezvényekre sem jártunk, szerettünk volna inkognitóban maradni. Ez azóta persze megváltozott, egyre több eseményre megyünk el, és az impresszumunkban már fotó is található rólunk, így aki tudni akarja, hogy kik vagyunk, annak van lehetősége arra, hogy jobban megismerjen minket.

Shopping.hu: Említetted, hogy a blog indulásánál főleg külföldi mintákat vettél alapul. Melyek voltak ezek a blogok és melyek azok, amiket a mai napig is olvasol?

Kiczing Attila: Azokra a blogokra, amiket akkoriban olvastam őszintén szólva már nem emlékszem. A magyarok közül az OurFashion volt az abszolút kedvenc. Ha ők nincsenek, akkor talán nincs a HeStyle sem – számomra ők nyújtották a követendő példát. A külföldi blogok és oldalak közül egyébként a GQ, a Fashionisto és a Selectism a kedvencem, de persze rengeteget sorolhatnék még fel. Blogokat amúgy ritkán olvasok, nem vagyok internet és számítógép függő és nem ülök állandóan a monitor előtt.

Shopping.hu: Térjünk vissza egy kicsit a hazai dolgokhoz! Hogy látod az itthoni helyzetet? Mi az, ami szerinted pozitív dolognak számít itthon és mi az, amit inkább már negatívumként értékelnél?

Kiczing Attila: Pozitívumnak mindenképpen azt tartom, hogy most már egyre több magyar férfi kollekció is születik. Pár éve ez még nem volt ilyen általános, és akkor ezek a kollekciók kisebb visszhangot is kaptak. A hazai szakma inkább a női divatra volt ráállva és szerintem javuló tendencia, hogy most már tényleg egyre több, jó férfi kollekció készül. Benus Dani legújabb kollekciója például szerintem nagyon szuper. Már az igény is nő az ilyen kollekciókra és a kínálat is egyre szélesebb. Persze a helyzet még mindig nem a legjobb, de most már javul. Egyre többen érdeklődnek a magyar termékek és a magyar tervezők munkái iránt. Ha ilyenekről írunk, akkor megugrik a látogatottságunk, nagyon sok kommentet kapunk és sok levélben érdeklődnek azzal kapcsolatban, hogy hol lehet megvásárolni a ruhadarabokat és szerintem ez is azt bizonyítja, hogy egyre szélesebb rétegeket érdekel a magyar divat.

Shopping.hu: Mi az ami viszont szerinted problémának számít?

Kiczing Attila: Elég sokan vannak azok, akiket egyáltalán nem érdekel itthon a divat. Sokan elzárkóznak a divat elől mert nem akarnak előítéletekkel szembetalálkozni. Alaposan fel kell még zárkóznunk ilyen szempontból is, de szerintem a kép még így is javuló tendenciát mutat. Van egy olyan réteg, akik már így sem úgy sem változnak meg, ami nem is gond, őket pedig amúgy sem lehet erőszakkal megváltoztatni. Szerintem arra kell koncentrálni, hogy a fiatalabb generáció egyre jobban öltözködik, ők egyre jobban odafigyelnek megjelenésükre. Ebben az is segített, hogy megjelentek a fast-fashion üzletek, a Zara, a H&M és a hasonlók, ezért manapság már nem olyan nehéz jól felöltözni. A fiatalok most már egyre jobban mernek öltözködni, felvállalják stílusokat és egyéniségüket és bátrabbak is.

Shopping.hu: Ezt a YourLook rovatotok is visszaigazolja?

Kiczing Attila: Nem minden esetben. Nagyon sok levelet kapunk a YourLookba, viszont van pár olyan kép amit nem tudunk publikálni. Ettől függetlenül túlnyomó részben jó összeállításokat küldenek be. Az viszont megfigyelhető, hogy eleinte csak lefotózott ruhákat, kiegészítőket küldtek be, az elmúlt egy évben viszont szinte csak olyan képeket kaptunk, amiken a beküldő is szerepel. 

Shopping.hu: Szóba kerültek az úgynevezett fast-fashion márkák is. Te ezeket hogyan ítéled meg?

Kiczing Attila: Én ezeket egyelőre pozitívan ítélem meg, szerintem örülni kell annak, hogy egyre több ilyen üzlet van. Tíz évvel ezelőtt egy fiatalnak sokkal nehezebb volt jól öltözködni, nehezebb volt megtalálnia az egyéniségéhez passzoló ruhadarabokat. Igaz az ilyen tömegmárkák kínálatában sem egyéniséget fog találni, de talán mégis jobb dolog, hogy sokan ilyen helyeken vásárolnak. Attól viszont még messze állunk, hogy attól kelljen aggódnunk, hogy túl sok ilyen üzlet van.

Shopping.hu: Te milyen márkák kínálatából szoktál választani? Mely márkák boltjaiba jársz be nézelődni, vásárolni?

Kiczing Attila: Ha vásárlásra adom a fejemet, vagy valamire szükségem van, akkor általában a Vörösmarty téren szoktam körülnézni, mert ott azok az üzletek találhatók, amiket általában szeretek. Ilyen a Zara, a H&M és a Pull and Bear. A Bershkába nagyon ritkán szoktam vásárolni, de néha azért oda is benézek.

Shopping.hu: A hétköznapokon mi jellemző az öltözködési stílusodra?

Kiczing Attila: Egyszerűen szeretek öltözködni - egy jó pulóver, egy jó farmer és egy cipő mindig nyerő párosítás. Az ingeket is nagyon szeretem, de nem viszem túlzásba a viselésüket. A letisztultság híve vagyok, általában a sportosan elegáns stílust kedvelem, de van mikor inkább elegánsabban szeretek felöltözni. Ez teljesen hangulatfüggő.
Nem vagyok túlságosan trendkövető, nem fogok csak azért olyan ruhákat hordani, mint amik a magazinokban láthatók, mert azok számítanak divatosnak. Nem az a fontos, hogy az ember az aktuális trendeket kövesse, hanem az, hogy a stílusa összhangban legyen a személyiségével.

 

Shopping.hu: Mik azok, amiket kötelező téli alapdarabnak tekintesz? Milyen ruhákat, kiegészítőket szerzel be például a téli szezon előtt?

Kiczing Attila: Egy jó bakancs és egy kabát nagyon fontos. Régebben úgy voltam a kabátokkal, hogy inkább legyenek trendik, és nem számított az, hogy fáztam bennük, mostanra azonban rájöttem, hogy sokkal fontosabb az, hogy egy meleg kabát, mondjuk, egy tollkabát kerüljön a kosaramba. Lehet, hogy egy ilyen egy kicsit drágább, de szerintem ezek több évig tartanak. Ebben a szezonban amúgy még a kötött pulóverek nagyon divatosak.

Shopping.hu: Tegyük fel, hogy nincsenek anyagi korlátok – melyik divatház kínálatából választanál magadnak ruhákat, kiegészítőket?

Kiczing Attila: A Burberryt nagyon szeretem, tőlük minden mennyiségben hordanék ruhákat, de rengeteg olyan divatház van, melynek kínálatából elfogadnék ezt-azt. A Louis Vuitton táskáit nagyon szeretem főleg a bőr alapdarabokat, de csak azokat, melyek nincsenek túldíszítve. Marc jacobs kollekcióit szintén nagyon szeretem. Persze szezonról szezonra találok új kedvenceket, szerintem nem is baj, ha az ember nem ragad le egy márkánál és inkább a változatosság felé hajlik. A magyarok közül egyébként például Benus Dani kollekcióit minden feltétel nélkül hordanám, abszolút letisztult, bátran viselhető darabokról van szó.

Kapcsolódó cikkek:

A Je Suis Belle múltja, jelene és jövője
Benus Dániel és a magyar férfidivat
A téli szezon nélkülözhetetlen darabjai
Karrierista streetstyle bloggerek

Zsikla Csaba