Magazin

Témák

Férfi divattervezők a sztárok világából

Manapság egy valamire való celebnek nem szabad megelégednie azzal, amije van, és mindig arra kell törekednie, hogy feljebb jusson a képzeletbeli ranglétrán. Napjaink celebjének az énekléstől kezdve, a színészkedésen át, a modellkedéstől egészen a divattervezésig szinte mindenben kötelező kipróbálnia magát és persze az sem árt, ha mindeközben az önjelölt híresség botrányokban gazdag, kicsapongó életet él – a mai bulvár média legalábbis ezeket a kritériumokat írja elő.

Valóban, a hírességek ma már sok mindenben kipróbálhatják magukat, ám nem mindenki jár szerencsével. Sokszor nem elég ugyanis sok pénz és egy ismerősen csengő név ahhoz, hogy valaki sikerre vigye vállalkozását. A népszerű sorozat, a Született Feleségek sztárja Eva Longoria például nemrég becsődölt éttermével, ugyanis több milliós adósságot halmozott fel, míg Britney Spears halálra keresi magát pusztán azzal, hogy a nevével fémjelzett parfümöket dob piacra. Persze a két említett hölgy nem ugyanabba a kategóriába tartozik, de talán a szemléltetés így is hatásos.

Ha már Britney Spears-nél, és a parfümöknél tartunk, akkor ejtsünk is néhány szót arról a két területről, amely az elmúlt időkben rendkívül népszerű lett a hírességek körében. Az egyik az az illatszertervezés – napjainkban ugyanis feltűnő gyorsasággal követik egymást a celeb parfümök, és sorra kerülnek a drogériák polcaira a híres énekesek, énekesnők által megálmodott illatszerek. A másik jövedelmező iparág, mely sokakat vonz az ismert emberek közül is, az a divat. Ezért lehet az, hogy ma akár mi is öltözhetünk Victoria Beckham vagy Gwen Stefani által tervezett ruhába, hozzá mondjuk választhatunk olyan táskát, mely Kate Moss tervei által készült, sőt ha úgy tartja kedvünk akár az Olsen ikrek kollekciójából is válogathatunk - mindez csupán pénz kérdése.

Eddig, csak híres, hírhedt hölgyekről ejtettünk azonban szót, holott van jó néhány olyan úriember is, akik hatalmas összegeket kaszálnak ruházati márkáiknak, kollekcióiknak hála. Következzen közülük néhány, és ismerkedjünk meg azzal is, hogy mi hozza az extra jövedelmüket a konyhára!

Jay Z – Rocawear

A rapper nem csak kedvesével, Beyoncéval ütötte meg a főnyereményt, hanem Rocawear névre keresztelt ruházati márkájával is. A márka ugyanis nem kevesebb, mint évi 700 millió dolláros forgalmat bonyolít, ami észveszejtően nagy összeg. Igaz, hosszú volt az út addig, amíg ilyen sikereket könyvelhettek el maguknak. A márkát Jay Z (polgári nevén Shawn Corey Carter) és Damon Dash alapította 1999-ben. Akkoriban elsősorban ruházattal foglalkoztak, de termékkínálatukat hamar kibővítették, és többféle kiegészítőt is elkezdtek forgalmazni.

A márkát 2007-ben az Iconix Brand Group bekebelezte, amivel Jay egyébként 200 millió dollárt keresett. A rapper ettől függetlenül még ma is a márka igazgatója, ő felel a marketingért és termékfejlesztésért, ezért pedig még mindig tekintélyes summával gyarapodik vagyona.

P. Diddy – Sean John

Sean Combs rengeteg névvel került fel a slágerlisták élére, hiszen Puff Dady-ként, Diddy-ként és P.Diddy-ként is bemutatkozott már. Számtalan díjjal büszkélkedhet, többek között egy Grammy szobrocskát is fel tud mutatni, amely mellett persze ott sorakoznak az MTV díjak is. Zenei karrierje mellett azonban ő is egy igen komoly üzleti háttérrel rendelkezik: saját kiadója van, mozifilmeket gyárt, ruhákkal és kiegészítőkkel kereskedik, ezek mellett pedig két éttermet is vezet. Vállalkozásai olyan sikeresek, hogy 475 millió dolláros vagyonával a Forbes magazin 2011-es listája szerint ő a leggazdagabb híresség a hip-hop fenegyerekei között.

Saját márkáját, a Sean Johnt 1998-ban alapította. Mindössze két év után az Amerikai Divattervezők Tanácsa őt jelölte az év legjobb férfiruha tervezőjének, igaz ezt az elismerést, csak 2004-ben nyerte el hivatalosan. Több évnyi sikeres ruhatervezés után 2008-ban döntött úgy, hogy egy saját parfümöt is piacra dob. A férfiaknak szánt illatot, mely az ‘I am King’ vagyis a Király vagyok nevet viseli és három legendás férfi ihlette. A parfüm inspirációjául szolgáló úriemberek között szerepel Barack Obama, Muhammad Ali és Martin Luther King is. A parfüm óriásplakátja a Times Squeren található még napjainkban is, és jelenleg ez a legnagyobb óriásplakát a hatalmas téren.

Justin Timberlake – William Rast

Ki ne ismerné a remek hangú, és jóképű Justint? Az egykoron még az ’N Sync fiúcsapatot erősítő Justin a kamerák és a fényképezők kereszttüzében lett tini srácból sármos fiatalember, és sikeres businessman. Szólóénekesként hat Grammyt sikerült bezsebelni és hosszú ideig volt a slágerlisták és a pop koronázatlan királya.

2005-ben azonban, csakúgy, mint már előtte annyian, ő is új fába fágta a fejszéjét. Gyermekkori barátjával ugyanis ekkor alapította meg a Willam Rast nevű márkát, amely Justin saját laza stílusát ötvözi Elvis Presley öltözködésének jegyeivel. 2008 óta minden szezonban egy divatbemutató keretein belül mutatják be a legújabb kollekcióikat, illetve nemrég elkezdetek külön, rövidfilmeket is készíteni. A márkát egyébként gyakran népszerűsítik a közismert modell, Erin Wasson segítségével.

Forrás: Wikipedia
Képek forrása: Facebook

Kapcsolódó cikkek:

Vajon melyik az év legsikeresebb divatháza?
Robbie Williams is beáll a tervező celebek sorába
Kíváncsi vagy Lily Allen új kollekciójára?
Inspirálódj a divatházaktól!
Öt kollekció Milánóból - a férfiak szemszögéből


Zsikla Csaba