Magazin

Témák

Felderítettük a nyakkendőt!

Vajon létezik itthon kultúrája a nyakkendő viselésének? Tudatosan hordják az üzletemberek ezt az igen fontos kiegészítőt? Követik a trendeket a magyar férfiak? A legegyszerűbb ha egy üzletembernek tesszük fel ezeket a kérdéseket. Gáti Lászlót, az OTP Alapkezelő marketing és értékesítési igazgatóját kérdeztük arról a kiegészítőről, ami akár egy tárgyalás kimenetelét is befolyásolhatja.

Shopping: Ön mennyire tartja kötelező elemnek a nyakkendőt egy üzletember megjelenésében?

Gáti László: A nyakkendő alapvetően szerintem kötelező tartozék az üzleti életben, így egy üzletember megjelenésének is fontos része. Persze adódhat olyan helyzet, amikor az üzleti partnerek olyan viszonyban vannak, hogy lazábbra veszik az öltözködést, de ez általában vagy bizonyos ágazatokban (pl. média, reklám), vagy régi és bizalmas üzleti kapcsolat esetében jelentkezik. A formálisabb ágazatokban (pl. pénzügyi szféra) kötelező a nyakkendő.

Shopping: Ön mennyire tartja kényelmetlen viseletnek a nyakkendőt?

Gáti László: Én egyáltalán nem találom kényelmetlennek. Persze ennek feltétele a megfelelő nyakméretű és szabású ing. Én úgy tapasztaltam, ha egy ing gallérja nem túl magas, és begombolva még épp befér az ujjam a nyakam és a gallér közé, akkor kényelmes lesz a nyakkendő és a gallér is esztétikus marad.

Shopping: Ön mennyire követi a nyakkendő trendeket? Beszerzett már idén vékonyított fazont? Esetleg tervezi, hogy jövőre beújít egy csokornyakkendőt a trendeknek megfelelően?

Gáti László: Mivel a pénzügyi szférában dolgozom, inkább a konzervatív modelleket viselem, de természetesen színárnyalatokban, mintázatban követem a divatot. Épp most vettem 3 új nyakkendőt, amelyek kicsit vékonyabbak az eddig megszokottnál, de kerülöm a végleteket. Csokornyakkendőm nincs, és nem is tervezem, hogy legyen.

Shopping: Mennyire számít Önnek a nyakkendő márkája? Esetleg van kedvenc márkája?

Gáti László: Nincs kedvenc márkám, nyakkendőben inkább az anyag minőségére figyelek. Egy selyem nyakkendő pillanatok alatt tönkremegy, ha megpattan vagy kihúzódik benne egy szál, ezért alaposan megnézem az anyagot. Persze törekszem az nevesebb márkákra, de itt nem ez a döntő.

Shopping: Meglátása szerint a hazai menedzserek mennyire igényesek a nyakkendőválasztásuk terén?

Gáti László: Van egy vezetői réteg, aki igényesen és választékosan öltözik, és természetesen ügyel a nyakkendő és az ing összhangjára. Ugyanakkor nagyon sokakon látom, hogy a nyakkendő egy kényszerviselet, ennek megfelelően nincs összhangban a többi ruhadarabbal, csúnyán van megkötve – esetleg rövid vagy hosszú -, illetve egy-két „univerzális” nyakkendő pont a megbeszélések előtt kerül elő a zsebekből, aztán áll ahogy áll.

Shopping: Ön szerint egy magára valamit is adó menedzsernek mennyi pénzt érdemes áldoznia egy-egy nyakkendő vásárlására?

Gáti László: Erre nincs igazán recept. Vettem már itthon viszonylag drága nyakkendőt, de vásároltam Olaszországban utcai standon is gyönyörű darabot, egész olcsón. A legdrágább eddig körülbelül 20 ezer forint volt, a legolcsóbb pedig 5 euró.

Shopping: Ön szerint hány különböző nyakkendőre van szüksége egy igényesen és változatosan öltözködő menedzsernek?

Gáti László: Nyakkendőből sosem elég! Nehéz számszerűsíteni, én a legtöbb ingemhez legalább 1-2, az egyszínűekhez gyakran 4-5 nyakkendőt is találok a szekrényemben

Keresd meg Te is, a számodra ideális nyakkendőt!

1. Versace

2. D&G

3. Zara

4. H&M

5. Zara

6. D&G