Magazin

Témák

Emlékezetes kampányok az elmúlt évtizedből

Az elmúlt években számtalan olyan kampánnyal találkozhattunk, melyek nyomot hagytak bennünk és amelyekre még akár hosszú évek távlatából is tisztán emlékszünk. Ezúttal a teljesség igénye nélkül kiválogattunk néhányat ezek közül és egy csokorba gyűjtöttük őket – lássuk, hogy ki és mivel alkotott maradandót az elmúlt évek során!

David és Victoria Beckham

Kissé talán szokatlannak tűnhet, hogy egy ilyen jellegű cikket kapásból két celebbel indítunk, azt azonban be kell látnunk, hogy a két említett név minden kétséget kizáróan az elmúlt évtized legemlékezetesebb divatkampányaival köthető össze.

Victoria többek között Marc Jacobs 2008-as kampányában tűnt fel, ahol meglepő pózokban láthattuk viszont, kissé szokatlan és eszement „élethelyzetekben”. David acélos idomait az Emporio Armani alsónemű kampányaiban láthattuk még 2008-ban, a márka 2009-es kampányában azonban már közösen tűntek fel.

A Dolce&Gabbana és a gyönyörködtető változatosság

A híres olasz tervezőpáros elmúlt kampányai közül szinte bármelyiket, találomra kiemelhetnénk, hiszen szezonról szezonra mutatkoznak be igazán különleges, olykor grandiózus, olykor megbotránkoztató, olykor pedig egészen egyszerűen lélegzetelállító fotókkal, videókkal. Régebbi kampányaikra jellemző volt a fülledt hangulat és a sejtelmes, erotikus képi világ, majd következtek a művészibb jellegű kampányok, melyek helyét az elmúlt években a szicíliai dolce vita életérzést megragadó fotók vették át.

A Dolce&Gabbana kampányokban a világ leghíresebb topmodelljei és a tősgyökeres olasz „átlagemberek” mellett olyan hírességek is feltűntek az elmúlt évek során, mint mondjuk Madonna vagy éppen Monica Belucci.

A táncos Lanvin kampány

A 2011-es Lanvin kampány személyes kedvenceink egyike, hiszen egy rendkívül hangulatos, mókás és egyben dinamikus, táncos kampányról van szó. A fotókon és a kampányhoz tartozó kisfilmben a modellek táncra perdülnek a divatház aktuális kreációiban – ki ügyesebben, ki egy picit félénkebben és esetlenebbül – a videó végén pedig még maga a tervező, Alber Elbaz is megmutatja magát, sőt gondoskodik arról is, hogy a zárójelenetnél ő legyen az igazi főszereplő.

Alexander McQueen álomvilága

Hasonló a helyzet a McQueen kampányokkal is, mint a korábban említett Dolce&Gabbana kampányokkal – lehetetlen lenne csupán egyetlen fotósorozatot, videót kiválasztani a McQueen-archívumból, hiszen a maga nemében minden kampányuk tökéletes volt.

Lee McQueen mindig gondosan odafigyelt arra, hogy a divatház kampányai tökéletes leképzései legyenek azoknak a mesterségesen megkreált álom és mesevilágoknak, melyekből az ihletet merítette egy-egy kollekciójának elkészítésekor. Ennek eredményeképpen születtek meg a már-már művészi alkotásnak is beillő kampányok, melyek minden kétséget kizáróan történelmet írtak a divatvilágban. A tervező halála után Sarah Burton vette át a divatház kreatív igazgatását és a kampányok is az ő felügyelete alá kerültek.

Hamarosan folytatjuk!

Kapcsolódó cikkek:

A 10 legemlékezetesebb pillanat Párizsból
Őszi kampányok – 3. rész
A legjobb őszi férfi kampányok
Tilda Swinton, és a Chanel kampány

Zsikla Csaba