Magazin

Témák

Designer termékek, kicsit másképp

A divatblogok átbogarászása számomra a napi rutin szerves részét képezi. Minden egyes alkalommal, amikor bevetem magam a számítógép elé gyermeki izgalommal kattintok ide-oda, hogy megtudjam, milyen izgalmas dolgok történtek a divat világában. Van, hogy lélegzetemet visszafojtva gyönyörködöm egy fotósorozatban, van, hogy szörnyülködve fordítom el a tekintetemet, sőt néha még az is előfordul, hogy gondolkodóba esem.

A hétvégén is valami hasonló helyzetbe kerültem. Az OurFashion oldalán lettem figyelmes az “Ajándék gyerekeknek, akiknek mindenük megvan” című bejegyzésre, ami egy 130 dolláros, azaz durván huszonhét ezer forintos Hermés kifestőkönyvet mutat be. A látottak után tényleg azon kezdett el kattogni az agyam, hogy van-e olyan dolog a földkerekségen, amit ne lehetne designer köntösbe bújtatni, és egy vagyonért eladni.

A válasz valószínűleg az, hogy nincs. Ha Karl Lagerfeld úgy döntene, hogy saját nevével fémjelzett vasvillát vagy rotációs kapát dob piacra, akkor első dolgom lenne, hogy bankot rabolnék, elutaznék Párizsba, beszerezném magamnak aztán boldogan művelném itthon a kertet – amíg le nem csuknak bankrablásért.

Talán nem is olyan távoli és lehetetlen az ötlet, hiszen a nagy divatházak szinte mindent forgalmaznak. Most bemutatunk egy-két olyan hétköznapi használati tárgyat, amit neves tervezők dobtak piacra.

Chanel

Ha már Karl Lagerfeldnél, az atyaúristennél tartunk, akkor talán kezdjük is a Chanel-lel. Ha valakit felvet a pénz, akkor vígan felpattanhat Chanel szörfdeszkájára, snowboardjára, biciklijére vagy akár motorjára és gondtalanul élvezheti a határtalan luxust. Aki egy kissé bevállalósabb az, akár Chanel tetoválást is felragaszthat magának, vagy kikapcsolódhat egy Chanel gitárt pengetve esetleg a divatház nevével fémjelzett pétanque golyókkal játszadozva.

Louis Vuitton

A híres LV monogram is megjelent már egy-két egész érdekes helyen. Például gördeszkán, az idei focikupa dobozán, útikönyvek tömkelegén vagy éppen Marc Jacobs pucér testén. Nos kinek a pap, kinek a papné, tartja a régi közmondás.

Marc Jacobs mindenség

Nincsen Louis Vuitton Marc Jacobs nélkül, ez tény. A tervező, akit már én magam annyi jelzővel illettem itt a Shoppingon, hogy nem is emlékszem mindegyikre, ellát minket rengeteg saját nevével fémjelzett tárggyal. Honlapján külön szekciót szenteltek az úgynevezett ’különleges daraboknak’. Be kell, hogy valljam, egy-két apróságot én is elfogadnék.

Designer mobilok

A mobiltelefon mára már igazi kiegészítővé vált. Szinte mindenki számára elengedhetetlen, persze más és más okból; van, aki a telefon képességeit veszi figyelembe, de akadnak olyan elvetemült emberek is, akiknek csak az számít, hogy a telefon passzoljon a stílusukhoz.

A divatházak közül eddig az Armani, a Dior, a Dolce&Gabbana, a Prada, valamint a Versace döntött úgy, hogy piacra dobja saját márkás telefonját.

Hogyan juss be a lakásodba igazán stílusosan?

Designer kulcstartóval természetesen. Ez nem is kérdés. Gondolj csak bele, munka vagy suli után az ajtóban állsz fáradtan és kimerülve. Ötvenszer túrtad már át a táskádat, legszívesebben már a bejáratnál elterülnél úgy ki vagy ütve, mikor végre kezedbe akad a kulcscsomó. Ez már önmagában is elég öröm lehetne, DE vajon nem lenne még csodásabb ezt az élményt felturbózni egy McQueen kulcstartóval?
Na ugye…

Persze ez még így is egy rövid kalandozás volt a designer termékek végtelen világában. Még szó sem esett a Dolce&Gabbana Martiniről, a különféle Evian palackokról, az Armani csokoládéról, a Louboutin Barbieról vagy éppen a különféle iPad tokokról. Talán majd legközelebb.

Zsikla Csaba