Magazin

Témák

Az Instagram csiszolatlan gyémántjai

Biztosan ti is találkoztatok már – főként külföldi – magazinokban stílusos Instagram profilokat bemutató rovattal. Nem csak a magazinok az egyedüliek, akik rendszeresen „vadásznak” az Instán, a legnagyobb webáruházak és a sztárok stylistjai is előszeretettel keresik a még csiszolatlan gyémántokat. A Vogue utánajárt és néhány szakmabeli nagyágyút kérdezett meg, hogy mi alapján fedeznek fel új márkát a közösségi felületen.

Cult Gaia kampány fotó

A Cult Gaia, a RIXO London és a GANNI neve is ismerős lehet, nem véletlen, azon szerencsés márkák közé tartoznak, akiket felkapott egy-egy divatszakember és széles körben ismerté tette őket.

Cult Gaia social

Talán a legrövidebb idő alatt a legnagyobb felfutást Tomo Koizumi érte el. A japán designer élete első show-ját a New York Fashion Weeken tartotta, Marc Jacobs Madison Avenue-i üzletében, olyan „támogatókkal”, mint Katie Grand, Guido Palau, Pat McGrath, Jin Soon, Tabitha Simmons és Anita Bitton. Valójában Katie Grand „tehetett” mindenről, ugyanis ő szúrta ki januárban (!) Koizumi egy fotóját az Instagramon, ahol rá is írt a tervezőre és röpke 1 hónap alatt „összedobták” a divatbemutatót, ahol olyan modellek viselték a színes habos-babos kreációkat, mint Bella Hadid, Joan Smalls, Karen Elson és a híres színésznő, Gwendoline Christie (aki abban a ruhában zárta a showt, amit Grand kiszúrt az Instagramon). Tomo Koizumi története egy igazi tündérmese és mindenki ilyen debütálásra vágyik a divatvilágban, de ez a nagy átlagot tekintve az erős kivételek közé tartozik.

Tomo Koizumi show

Sok feltörekvő tervező próbálja magára felhívni a figyelmet az Instán bekövetve a nagyágyúkat és rendszeresen kommentelve képeiket. Elizabeth von der Goltz, a Net-a-Porter beszerzési igazgatója úgy nyilatkozott, hogy mindegy mekkora követőtáborral rendelkezik egy brand, nem a számokat nézik, sokkal inkább azt, hogy mennyire illeszkedik a világukba az adott márka. Van der Goltz bevallja, hogy ők is rendszeresen „vadásznak” a social felületeket, ennek köszönhetően pedig olyan ismeretlen nevek jelentek meg a webáruházukban, mint például a The Attico, a Staud vagy az Alanui. Sőt, odáig mentek, hogy megalapították a The Vanguard elnevezésű mentorprogramjukat, ahol az ifjú tehetségek lehetőséget kapnak a kibontakozáshoz.

Staud

Szerencsés volt az OUCHI, aki mára már szintén a Net-a-Porter szereplője. A hirtelen felemelkedését annak köszönheti a márka, hogy egyik képén az ukrán Vogue főszerkesztője, Julie Pelipas szerepelt. Elizabeth von der Goltz szerint ennyi elég is volt, hiszen ismerik és bíznak Julie ízlésében, így ha ő valamiben részt vállal, arra érdemes odafigyelni.

OCHI

Látható, hogy mára már teljesen átformálódott a divatipar ezen része is, és egy pillanat alatt sztárrá lehet válni, de azt ne felejtsük el, hogy ugyanilyen gyorsan el is lehet tűnni a süllyesztőben.