Magazin

Témák

Amiért sokat köszönhetünk Christopher Bailey-nek

Tegnap érkezett a bejelentés, miszerint Christopher Bailey és a Burberry útjai külön válnak. 5 érvet gyűjtöttünk össze, hogy miért emlékezetes Bailey munkája a Burberry-nél.

Christopher Bailey x Burberry

Christopher Bailey a Donna Karan és a Gucci designeri pozíciója után került a Burberry-hez 2001 májusában, ahonnan 2018. március végén távozik majd. 17 év hosszú idő, főleg a divatszakmában, így nem csoda a váltás, az utóbbi szezonokban már érezhető volt, hogy jót tenne egy kis vérfrissítés a brit márkának. Ezzel természetesen nem akarjuk elvitatni Bailey érdemeit, sőt!

1. A digitális korszak királya
Tervezőként is szerettük munkáját, de leginkább a digitális és social média területen végzett újításaiért csodáljuk őt. Talán sokan nem is emlékeznek rá, de 2009-ben a Burberry volt az első, aki hozzáférhetővé tette divatbemutatóit, és elsőként a 2010-es tavaszi-nyári show-t követhettük élőben! Ma már, a live streamek korában ez hihetetlen, de igen, Bailey –vel lépte meg elsőként a Burberry.

2. See Now, Buy Now
A Burberry a Ralph Lauren és a Tommy Hilfiger divatházakkal együtt indította el a divatbemutatók utáni azonnali vásárlás opcióját. A brit márka fejlesztette azonban tökélyre a módszert, alig halkulnak el a divatbemutató zenéi, az email fiókunkba már érkezik a levél a percekkel azelőtt debütált ruhákról és megvásárlásukra buzdítanak. Gondoljunk csak bele, hogy micsoda szervezést, és előre gondolkodást igényel, a precizitás magas foka ez!

Burberry kampányok

3. A britek új generációjának atyja
Bailey tökéletes érzékkel válogatta össze a kifutón végigvonuló modelleket, a front row-ban ülő hírességeket, akikkel aztán szoros kapcsolatot is ápolt. Így lett elidegeníthetetlen a márkától például Cara Delevingne, Emma Watson, James Bay, Jenna Coleman, Eddie Redmayne, Tom Odell, Edie Campbell vagy Rosie Huntington-Whiteley.

Burberry sztárok

Beckham család

4. A divat és a zene összefonódása
Bailey missziójának tekintette már a kezdetektől fogva a divat és a zene összekapcsolódását. Minden divatbemutatón fontosak az aláfestő zenék, de a Burberry esetében nem szimplán alárendelt szerepről volt szó. Kezdetben egy-egy énekest láthattunk a kifutón, hogy aztán teljes zenekarok adjanak „koncertet”, miközben körülöttük a legújabb kollekciók debütáltak. Sőt, odáig ment Bailey, hogy saját, teljes munkaidőben dolgozó zenei részleget hozott össze. Ők felelősek a reklámzenékért, illetve olyan projekteket hoztak össze, mint a Burberry Acoustic. A Burberry show-kon élőben fellépett többek között Benjamine Clementine, Bryan Ferry, Patrick Wolf és Jack Bevan a Foals zenekarból, Rhodes, Claire Maguire, George Ezra, Tom Odell és James Bay is.

Burberry divatbemutató

5. A tradíció menő és mindenkié
Bailey-nek köszönhető, hogy a Burberry megmaradt a mai napig egy friss és fiatalos divatházak, miközben erős gyökereiből táplálkozik. Az újabb és újabb csavaroknak köszönhetően egyszerűen divat a tradíciókhoz való ragaszkodás, a klasszikus ballonkabát és az ikonikus Burberry kocka menőbb, mint valaha. Tény, hogy ez nem csak maguknak a ruhadaraboknak köszönhető, hanem a tálalásuknak is, a fiatal modellek, a népszerű hírességek mind-mind a „feel-good” életérzést erősítik bennünk, legyen szó Jourdan Dunn-ról, Romeo Beckhamről vagy éppen Eddie Redmayne-ról. Illetve az olyan akcióknak, melyek még közelebb viszik a márkát a hétköznapi emberekhez. Hiszen melyik divatház bátorít arra, hogy üzletükbe betérve saját Burberry kisfilmet készíts, melyet aztán megoszthatsz emailben vagy a social média különböző felületein barátaiddal?! Naugye.

Burberry Naomi Campbell