Magazin

Témák

A szépségipar egy férfi szemével

Az AVON Duna Régiójának ügyvezető igazgatójával, Sebastian Bakoval beszélgettünk a térség szépségápolási szokásairól, az egyes nemzetek kulturális különbségeiről és a magyar nők megítéléséről.

Sebastian Bako az AVON Duna Régiójának (Magyarország, Bulgária, Montenegró, Szerbia, Albánia, Macedónia, Bosznia, Horvátország, Szlovénia) ügyvezető igazgatója. Alig több, mint két éve Delhiből jött Magyarországra, Indiában két éven keresztül irányította az AVON-t. Sebastian igazi multikulturális környezetből jött, félig román, negyedíziglen német, illetve magyar származású.  Kislánya Kazahsztánban fogant, New Yorkban tudta meg, hogy apai örömök elé néz, míg végül gyermeke Indiában született.

Hogyan érzed magad férfiként egy vállalatnál, amely a nőkért tevékenykedik?

Kicsit több mint két évvel ezelőtt érkeztem Magyarországra, hogy felkavarjam az itteni állóvizet. A gyors ütemet kedvelem, ezért a Duna csoport üzleti életének felgyorsítását tűztem ki célul. Egy kilenc országot magában foglaló nemzetközi régió vezetése számos kihívást tartogat. Egyensúlyoznod kell a kulturális különbségek között, mialatt erős egységet építesz ki. Rendkívül érdekfeszítő férfiként helyet foglalni egy, a nőkért tevékenykedő vállalat vezetőségében. Időnként úgy érzem, hogy én vagyok a világ legszerencsésebb embere, hiszen 70 000 női kollégám van csak Magyarországon!

Kilenc ország ügyvezető igazgatójaként biztosan ismered ezeknek a nőknek a fogyasztási szokásait, és a Duna-csoport országaiban népszerű szépségtrendeket. Milyen típusú nő testesíti meg az ideált ezekben az országokban?

A legszembetűnőbb különbség a két kedvenc országomban, Szerbiában és Magyarországon élő nők között figyelhető meg. Szerbiában tipikusak a feltűnő színek, a kirívó sminkek és a bőrruhák. A szerb nők imádják az egyedi ruhadarabokat és a feltűnő sminkelést.  Ők testesítik meg az extravagáns stílust. Úgy gondolom, hogy a magyar nőknek kreativitásra és bátorságra van szükségük, mivel az öltözködési stílusukban nem mernek egyediek lenni és nagyon egyszerűen sminkelnek. Bár semmi kétség, a magyar nők kétségkívül természetesen gyönyörűek.

Hogyan írnád le a Duna-csoport országainak jellemző nőtípusait?

Annyira örülök, hogy nem tudok válaszolni a kérdésedre. Minden nő más és más, nem számít, hogy honnan származik. Ez teszi őket egyedivé és értékessé.

Mennyire fontos ezekben az országokban a nőknek a sminkelés, a bőrápoló termékek és a parfüm használata?

A legtöbb országban a rúzs és a szempillaspirál a legnépszerűbb sminkeszközök. Igen érdekes adat, hogy a magyar nők használják a legkevesebb sminkterméket az összes olyan ország közül, ahol az AVON jelen van. Általánosságban elmondható, hogy a magyar, a román, és a litván nők kevesebb sminkterméket használnak, mint más országokban élő nőtársaik. A bőrápoló termékek közül az arclemosók, és az arckrémek a legszélesebb körben használtak, a legnépszerűbbek. Mindegyik országról elmondható, hogy majdnem minden nő használ parfümöt, kivéve Magyarországot, és Kazahsztánt, ahol mindössze a női lakosság 60%-a használ parfümöt mindennap. Ez nagyon alacsony adat a többi országhoz képest.

Miben különböznek a nők? Hogyan tesznek minket különbözővé a kulturális gyökerek?

A kulturális gyökereink határozzák meg, hogy kik vagyunk. Ez teszi érdekessé és összetetté a világot. A különböző kultúrák iránti kíváncsiságom határtalan, és szerencsére lehetőségem volt jó párat megismerni közülük. Magyarországon megfigyelhető egyfajta méltóságtudat, egy intellektuális sznobizmus, amit nagyon kedvelek. Szerintem ez egy elég zárt kultúra, különösen az után, hogy épp Ázsiából érkeztem, ahol mindenki sokkal naivabb és nyitottabb. Hiányzik a „Jolie de vivre”, az a fajta örömmel teli életszemlélet, amelyet a déli és a mediterrán kultúrákban láthatsz. Ugyanakkor nem mondhatom, hogy Magyarországon nincsenek derűs emberek, hiszen gyakran találkozom velük.

Melyik ország férfijai a legápoltabbak, és kik törődnek a legkevesebbet a szépségápolással?

Rengeteget utazom szerte a világban, és magabiztosan állíthatom, hogy a francia és az olasz férfiak a legápoltabbak.

Miben különbözik a férfiak hozzáállása a szépségápoláshoz a különböző országokban?

A mindennapos ápolás termékei minden országban megegyeznek. Borotvahab, after shave és dezodor a legnépszerűbb termékek. Az utóbbi időben fejlődést tapasztaltunk a férfiak szépségápolási szokásaiban, egyre nyitottabbá válnak az olyan termékek irányába, mint például a ránctalanító krémek. Ezek olyan termékek melyek néhány évvel ezelőtt csak a nők polcain voltak megtalálhatóak.

Véleményed szerint mi tesz egy nőt igazi nővé? Magassarkú, finom parfüm, vagy valamilyen más nőies alkotóeleme a megjelenésnek? Vagy a belső fontosabb, például a kedvesség és a gondoskodó természet?

Ez nem csak a magassarkún múlik. Természetesen az adott nőhöz illő parfüm, és smink fontos, de a személyiség legalább ugyanannyira meghatározó. Számomra az igazi nő elragadó. Egy igazi nő magabiztos és izgalmas. Egy igazi nőnek hatalmas öröm, hogy nőnek született. Az egyedi kisugárzás és stílus azonnal megragadja a figyelmemet.

Igazi kozmopolitaként mit tanácsolsz a magyar nőknek, mivel fejezzék ki a nőiességüket, a magabiztosságukat?

Ismerd meg önmagad és fogadd el a testet, amelyben élsz! Semmi sem olyan vonzó és szexi mint a magabiztosság. Viselj, amit szeretnél, mond ki, amit gondolsz, és légy az, aki lenni szeretnél!

Képek forrása: AVON
Mihály Viktória