Magazin

Témák

A Je Suis Belle versenybe szállt Cannes-ban

A 63. Cannes-i Filmfesztiválon hazánk több fronton is képviseltette magát. Mundruczó Kornél Frankeinstein-terv című filmjével idén másodszor került az Arany Pálmára esélyesek közé, és ahogyan két évvel ezelőtt, idén is magyar tervezők álmodták meg a rendező feleségének, László Flórának, és a film női főszereplőjének estélyi ruháját.

A vörös szőnyeg ugyanis kötelez. Férfiakat szmoking és csokornyakkendő, a hölgyeket pedig estélyi viselésére. Az Oscar átadóval szemben azonban akad egy fontos különbség: míg Los Angelesben a filmcsillagok méregdrága gyémántok alatt roskadoznak, báli ruhánál pedig csak a legmerészebbek adják alább, az öreg kontinensen a show inkább a művekről, nem pedig az alkotók csillogásáról szól. Ám idén talán az eddiginél is jobban kitettek magukért a hollywoodi sztárok, többször is alkalmuk volt lenyűgözni a divatra érzékeny filmrajongókat.

<input height="399" width="182" type="image" src="/assets/files/jesuisbellecannes1.png" /></p>

<!-- @page { margin: 0.79in } P { margin-bottom: 0.08in } -->Egy ilyen mezőnyben kellett helyt állnia a Dévényi Dalma és Kiss Tibor alkotta tervezőpárosnak, akik 2005 óta állnak a Je Suis Belle név mögött. Legutolsó, Szűcs Attila képeit feldolgozó 2010-es kollekciójuk egyszerre illeszkedik a nemzetközi trendek diktálta nyomatos-mintás irányzatba, miközben mégis nagyon kilóg onnan. Merész formáival és festmények használatával kiemelkedik ugyanis a techno printek és ismétlődő motívumok mindent elárasztó halmazából. Bár a tavaszi kollekció igen látványosra sikeredett, a vörös szőnyegen mégis visszafogottabb összeállításban képzelték el a rendező feleségét. Ibolyaszínű, metálosan csillogó, lágy esésű ruhája megtartotta a márka által képviselt finom nőiességet, és inkább a klasszikus elegancia felé vette az irányt. Az utcai viseletekhez képest viszont kevésbé domináltak rajta a játékos és olykor szokatlan megoldások. A Je Suis Belle-nek nem ez az első külföldi szereplése, hiszen jelen vannak Londonban, Berlinben, Svájcban és Hong-Kongban is. Egy ilyen megjelenés óriási  reklámnak számít, hiszen árgus szemekkel figyelik őket a filmrajongók, a divat szerelmesei és a szakmabeliek is.

<input height="395" width="594" type="image" src="/assets/files/jesuisbellecannes2.png" /></span>

 

Otubu Etemi