Magazin

Témák

A divatvilág is Japánra figyel

A Japánban történt megrázó természeti katasztrófa híre napok óta uralja a világsajtót, folyamatosan érkeznek a megdöbbentő hírek, melyek a károkról és a halálos áldozatok számáról szólnak. Az azonban újdonságnak számít, hogy az interneten a nagy hírportálok mellett már a divatblogok és divattal foglalkozó honlapok is egyre nagyobb mértékben tesznek említést a kialakult helyzetről, igaz teljesen más okból kifolyólag.

Nemrég érkezett a hír, hogy a jövő héten, Tokióban megrendezendő Japán Divathét, valamint több, divattal kapcsolatos rendezvény érthető okokból elmarad. A szervezők többek közt azzal magyarázták döntésüket, hogy a résztvevők közül rengetegen mondták le, valamint, hogy a főváros bizonyos területein problémákat okozhat az akadozó energiaellátás. Többen kifejezték aggodalmukat a fenyegető nukleáris katasztrófa és a kétes biztonság miatt, illetve sokan sérült, elhunyt, vagy éppen hajléktalanná vált embertársaikért aggódnak. Divathetet egyébként utoljára tíz éve mondtak le az Egyesült Államokban, a 2001-es New York Fashion Week-et törölték a szeptemberi terrortámadások következtében.

Több márka is úgy gondolta, hogy egy apró figyelmességgel fejezi ki együttérzését. Ti is észrevehettétek, többek közt  a Zara, a Pull and Bear és a Stradivarius honlapján is egy-egy piros kör található, benne ’We are thinking of Japan’ felirattal. A Japánt jelképező körre kattintva egy jótékonysági honlapra látogathattok el, melyet itt is megtaláltok.

Forrás: Fashionising

Zsikla Csaba