Magazin

Témák

A Chanel parfümök története

Aki egy kicsit is járatos a szépségápolás világában tudja, hogy a Chanel No5 parfüm egy igazi mérföldkő a történelemben. Hogy miért? Elmeséljük röviden az illat történetét és megmutatjuk, hogy azóta milyen „utódok” hódították meg a világot.

Chanel No5

Chanel No5
Coco Chanel számos döntésével történelmet írt és nem csak a divat világában. Miután megszabadította a nőket a fűzőktől, nadrágot adott rájuk, eljött a pillanat, hogy megalkossa a tökéletes női parfümöt. „Egy mesterséges illatot akarok adni a nőknek. – nyilatkozta Coco. Nem akarok semmilyen rózsa, liliom vagy gyöngyvirág illatot, egy parfümöt akarok megkomponálni.” – ebben a kijelentésben áll a No5 igazi különlegessége. A francia tervező nem csak az első szintetikus parfümöt adta a világnak, neki köszönhető, hogy a divatházak saját parfümökkel jelentek meg a piacon.

A parfüm megalkotásának tényleges folyamata Ernest Beaux nevéhez kötődik. A híres orosz parfümőr több mint 80 összetevőből alkotta meg az illatot, melyet saját bevallása szerint az Északi Sarkkörön tett utazása inspirált. Beaux több illatot mutatott meg Coco Chanel-nek, aki a legenda szerint az ötödik variációra bólintott rá. Az ötös amúgy is a tervezőnő szerencseszáma volt, így nem meglepő módon a parfüm 1921. 5. hónap 5-én debütált.

A parfüm mellett számos híresség döntött, de a leghíresebbé talán Marilyn Monroe tette, aki egyszer arra a riporteri kérdésre, miszerint mit visel éjjel annyit válaszolt: csak öt csepp Chanelt. A legendássá vált mondatról pár éve még egy hangfelvétel is előkerült.

Marilyn Monroe

A sikerszéria folytatódik
A sikeren felbuzdulva 1922-1930 között Coco még számos új illattal állt elő: a No.22 neve az évjáratot jelöli, a Rue Cambon Collection pedig három illatot is tartalmazott (Gardenia, Cuir de Russie and Bois des Eles). 1955-ben készült el a Pour Monsieur, melyet a férfiak No5 parfümjének hívtak. A Chanel No.19 1970 augusztus 19-én debütált Coco születésnapja előtt tisztelegve – 87 éves volt ekkor.

A tervező halála után, 1974-ben Henri Robert egy friss, energetikus parfümmel törte meg a csendet, mely a Cristalle nevet kapta. Az Antaeus 1981-ben született, melyet Poszeidón és Gaia, a föld istennőjének a fia után neveztek el. 1984 Jacques Polge, a Chanel új parfümőre alkotta meg a mai napig népszerű, és számos új változatot megért Coco illatot, melyet a tervezőnő párizsi lakása ihletett meg. 1987-ben kizárólag Amerikában dobták piacra a ‘Bois Noir’-t, mely három évvel később Egoiste néven került a világpiacra.

Chanel

Már 1999-ben járunk, amikor bemutatkozott az Allure, 2001-ben a már említett Coco új változata a Coco Mademoiselle debütált, majd rá egy évre a Chance család. Az utóbbi időben szinte minden évben köszönthettünk egy-egy újdonságot: Chanel Chance Eau Fraiche (2007), Allure Homme Sport Cologne Sport (2007), No. 5 Eau Premiere (2007), Allure Homme Edition Blanche (2008), Cristalle Eau Verte (2009), Chance Eau Tendre (2010), Bleu de Chanel (2010), No. 19 Poudré (2011), Allure Homme Sport Eau Extreme (2012), Coco Noir (2012), Chance Eau Vive (2015).

Természetesen a divatháztól megszokott profizmus és a mindenre kiterjedő figyelem a parfümöknél is jelen van. Egy-egy új illathoz hangulatos kampányfotók és kisfilmek is készülnek a legismertebb sztárokkal. 2015-ben éppen Gisele Bündchen a soros.
A mai napig a legnagyobb kedvencünk a Jean-Pierre Jeunet által rendezett 2009-es kisfilm, mely a No5 parfümhöz kapcsolódik. A főszerepben az Orient Expresszen utazó Audrey Tatou és a titokzatos idegen, Travis Davenport.

Bár a Chanel No5 népszerűségét nem sikerült azóta sem túlszárnyalni, de a márka illatai a mai napig hihetetlenül közkedveltek. Webáruházunk kínálatában is számos kedvencünk megtalálható, íme egy kis válogatás közülük:

Chanel parfümök

Chanel No.5Coco ChanelCoco MademoiselleChanceCristalleCoco Noir

Chanel kampány

Audrey Hepburn

Képek forrása: Fragranatica