Magazin

Témák

5 kérdés, 5 válasz - Kis Arnold, ROZI

Néhány nappal ezelőtt a Projekt Showroom pop-up store-ban találkoztunk a ROZI márka különleges fakeretes szemüvegeivel, melyek rögtön felkeltették érdeklődésünket, és melyek – bevalljuk őszintén – rögtön be is lopták magukat szívünkbe. Eheti 5 kérdés, 5 válasz rovatunkban most ezek a darabok vannak terítéken, illetve a márka két tervezője Németh Paula és Kis Arnold.

Shopping.hu: Honnan jött az ötlet, hogy ilyen különleges, fakeretes szemüvegeket készítsetek?

Kis Arnold – ROZI: Egy külföldi írás adta az alapötletet, melynek témája a különleges alapanyagú szemüvegek voltak. Erőforrásaink engedték, hogy belevágjunk, mivel azonnal megfogott minket a termék és a megvalósítás. 2 év munkája van benne, mivel a nulláról kellett kezdenünk, nem értettünk a fához, sem az asztalosipari fogásokhoz.

Shopping.hu: Miből áll a tervezés folyamata? - Hogyan indultok el, milyen lépéseken kell végigmennetek ahhoz, hogy egy szemüveg a tervezőasztaltól eljusson az üzletekig?

Arnold: Az első egy évben csak a gyártási folyamatot kísérleteztük ki. Ez alapján tudunk egységesen dolgozni, így az újabb modellek már könnyen beilleszthetőek a folyamatba. A konkrét modellek a mi ízlésünket tükrözik, de fontos, hogy kollekciókban gondolkodunk. A gyártást saját kezeinkkel végezzük, két hét az átfutási idő. Ez a ragasztásból, csiszolásból, préselésből, az olajos kezelésből és az összeszerelésből áll.

Shopping.hu: A jelenlegi, klasszikusabb irányvonalat képviselő fazonok mellett tervezitek, hogy kibővítitek a kínálatotokat?

Arnold: A 2014-es kollekció már 5 modellből fog állni, kicsit merészebbek lesznek, de a klasszikus formák fognak dominálni. Például tervezünk egy hatszögletű női modellt. Bevezetésre kerül a custom shop rész. Elérhető lesz több mint 10 fa, hogy a vevő kedvére állítsa össze a szemüvegét, akár különböző színű/mintázatú szárakkal. A napokban kezdtük el, hogy a napszemüveg mellett, optikai szemüvegként is elérhető legyen a Rozi. Ezeket következő év elejére tervezzük, reméljük maradéktalanul összejön.

Shopping.hu: Meséljetek egy kicsit a terveitekről! Hogyan képzelitek el a Rozi márkát mondjuk 5 év múlva?

Arnold: Terveink szerint 5 év múlva már több féle alapanyaggal foglalkozunk, nem csak fával. Jelen szeretnénk lenni az optikai részen is, különösen koncentrálva Európára. Tartani kívánjuk, hogy 1-1 kollekció - ide értve a teljes kínálatot is - nem áll számtalan modellből, hanem követjük a most elkezdett irányt. Néhány modell (3-5), amik határozottan eltérnek egymástól, mégis egységes kollekciót alkotnak. Mindezt a jelenlegi manufakturális keretek között, egyedi igények alapján, a tömegtermelést kerülve.

Shopping.hu: Hol találkozhatunk Veletek, illetve a Rozi szemüvegekkel az elkövetkezendő időszakban?

Arnold: Az interneten, közösségi oldalakon bárki találkozhat velünk, nyitottak vagyunk minden érdeklődésre. Jelenleg webshopon keresztül és a Projekt Showroom pop-up boltjában érhetőek el a termékeink, de keressük azt a helyet, ahol állandóan megtekinthetőek, felpróbálhatóak lesznek a szemüvegeink. Valószínűleg szeptemberre ez is adott lesz.

A ROZI szemüvegeit keressétek a Facebookon, és látogassatok el a hivatalos ROZI weboldalra is!

Kapcsolódó cikkek:

5 kérdés, 5 válasz - Márkus Dániel, Aarion Clothing
5 kérdés, 5 válasz – Nemesi Anna
5 kérdés, 5 válasz – Frák Péter

Zsikla Csaba