Magazin

Témák

5 kérdés, 5 válasz - Doridea

Szeretnénk nektek bemutatni egy tavaly született ékszermárkát, a Dorideát. A tervező, Márkus Dóra a MOME textiltervező szakának elvégzése után belevetette magát a női és a férfi ékszerek tervezésébe. Dóra sikerességét az is mutatja, hogy 2013/14 őszi-téli kampányának főszereplője nem más, mint az a Nagy Andy, akit nemrégiben az ukrán Harper’s Bazaar címlapján láthattunk.

A közelmúltban jelent meg legújabb, 2013/14 őszi-téli kollekciód.  A nyári pasztell ékszerek után egy markánsabb színvilágú és alapanyagú kollekcióval jelentkeztél. Mesélnél egy kicsit az új szezon darabjairól?
A sötétebb árnyalatokat az őszi erdő hangulata inspirálta. A pihenésre készülő növényvilág látványa visszaköszön a kollekció színeiben, formáiban és anyaghasználatában. A sziklák, fák, avar takarásában rejtőzködő állatvilágot csak a nagy csendben és csak szerencsésebb pillanatokban észlelhetjük, mégis tudjuk, hogy léteznek és gyönyörűek. A kollekcióban az állatmintás bőrök használatával az éppen nem látható csodákat is szerettem volna láthatóvá tenni. A markánsabb, „vadabb” érzet onnan jön, hogy az ősz és tél nyers valóságát szerettem volna megfogalmazni. A finomabb részletek sem hanyagolhatóak ebben a témakörben, ezeket a tervezői habitusomból fakadóan sem tudom kihagyni.

 Ritkaságnak számít, hogy egyszerre készítesz női és férfi ékszereket is. A férfi ékszerek tervezése mennyire igényel tőled más látásmódot? Kikéred esetleg férfi ismerőseid véleményét, kiszolgálva az igényeiket vagy inkább formálni szeretnéd az erősebbik nem ízlését?
A férfi ékszerkínálatban szerepelnek teljesen egyszerű díszítés nélküli darabok és vannak fonatokkal, szegecsekkel enyhén díszített karkötők is. Ezek tervezésénél nagyon kell figyelnem arra, hogy az egyszerűségre és letisztultságra vonatkozó határt ne lépjem át. Tudnom kell, hogy mi az, amit már biztosan nem fognak felvenni és ezen belül szeretném formálni, izgalmasabbá tenni az erősebbik nem ízlését. A véleményükre is kíváncsi vagyok, főleg abból a szempontból, hogy mi kényelmes számukra.

Gondolom, Te más szemmel nézed az emberek ékszerviselési szokásait. Hogyan jellemeznéd a saját stílusodat az ékszerek terén? Milyen ékszereket hordasz?
Ha valakin meglátok kortárs design ékszereket vagy magyar tervezői darabokat nagyon szoktam örülni.  Az ilyen fajta ékszerek viselése általában együtt jár azzal, hogy az illető öltözéke is különleges stílusú, tehát megnyugtat az a tudat, hogy ezek a tárgyak méltó megbecsülést kapnak, jó helyre kerülnek. A klasszikus ékszerek viselésére is számtalan jó példát lehet látni. Kicsit közhelyesen hangzik, de az a legfontosabb, hogy az ékszer harmóniában legyen a viselő egyéniségével, életstílusával, habitusával… Az ékszereket még olyan szemmel is nézem, hogy amint elkezdi valaki hordani, emlékeket, hangulatokat és titkokat őriznek. Egy felvett ékszer ezért számtalan gondolatot beindít, nem csak a személy ízlését árulja el.

A saját stílusom megegyezik az általam tervezett és készített darabokkal, hiszen próbálom magamat adni az ékszerek alkotása során. Éppen ezért egy-egy darabbal időnként meg is ajándékozom magam, melyeket a hétköznapokban is hordok. Nagyon fontos megemlítenem, hogy vannak olyan ékszereim, amikhez régóta személyes kötődés fűz. Például minden héten felveszem azt a fülbevalót, amit szüleimtől kaptam ballagásomra. Az eljegyzési és jegygyűrűm pedig minden nap rajtam van természetesen. A jegygyűrűnket egyébként Juhos Janka készítette, amire nagyon büszke vagyok, mert Ő is a magyar design élet egyik jeles képviselője.



Van kedvenced az új kollekcióból, ami valamiért nagyon a szívedhez nőtt?

A vékony textil hengerekből felépülő statement nyaklánc. Azért nőtt a szívemhez, mert amellett, hogy hangsúlyos és látványos darab, nagyon finom részletekből épül fel. Ezek a részletek nagyon aprólékosan és lágyan alakítják ki a formáját. A kollekció többi darabjában levő összes színt magában foglalja, mégis a finom átmenet letisztult, harmonikus irányba tereli a stílusát. Azért ez a kedvencem, mert ezzel az egy darabbal mindet ki tudtam fejezni, ami a kollekció készítésekor bennem volt. Mondhatjuk úgy, hogy összegzi a kollekciót.


Júliusban jelentkeztél egy basic kollekcióval. Számíthatunk az őszi szezonban is hasonló capsula kollekcióra?
Minden kollekció bevezetését Zsófival végezzük. Zsófi a márkán belül a menedzsment feladatokat látja el és sok fontos döntést együtt hozunk meg. A capsula-k ütemezését is közösen találjuk ki. A szezonális kollekciók mellett tele vagyunk olyan ötletekkel, amiket capsula kollekcióként lehetne valóra váltani. Az a jó bennük, hogy szezontól függetlenül bármilyen időszakban debütálhatnak, ezért van idő arra, hogy mellékszálként, de ugyanolyan részletességgel dolgozzuk ki, mint a fő kollekciókat. Tehát lehet számítani rájuk és a megjelenésüket pedig izgatottan lehet várni, mert meglepetésszerűek!

Látogassatok el a Doridea weboldalára és csatlakozzatok a Facebook rajongói táborához!

Kampány képek:
Photo: Vivienne Balla
Styling: Sára Szőke
Make-up: Tímea Hadnagy
Hair: Viktor Akumli
Models: Andy /NumberOne Models Group/, Zoltán /WAM Models/

Tárgyfotók: Kontakt Stúdió

Képek forrása: Doridea
Mihály Viktória