Magazin

Témák

2012: botrányok, változások és a sport éve

Hihetetlen gyorsan eltelt a 2012-es év, mégis nagyon sok minden történt a divatvilágban. A legfontosabbakat összegeztük és felelevenítjük 2013 küszöbén. Macskák, divatos férfiak, sportos divattervezők és nagy balhék következnek.

A divatházak átrendeződése
Ebben az évben nagyon sok változás történt a divatházak élén. Kezdjük azzal, hogy John Galliano helyét áprilisban végelegesen átvette Raf Simons – és ezért nem kimondottan rajongtunk. Szintén tavasszal távozott az YSL divatház éléről Stefano Pilati, pozícióját a Dior Homme-tól érkező Hedi Slimane kapta meg, aki teljesen felforgatta az ikonikus márka életét. Egyrészt lerövidült a márkanév (Saint Laurent Paris), új designt kaptak az üzletek és Slimane jól összeveszett a New York Times kritikusával egy negatív kritika miatt.

A stílusos sport éve
Nem túlzás azt állítani, hogy 2012 első fele az Olimpia jegyében telt a divat világában is. Egyrészt a nemzeti egyenruhákat híres divatházak készítették (Stella McCartney-Anglia, Giorgio Armani-Olaszország, Ralph Lauren-Amerika), másrészt a magazinokban rengeteg sportos tematikájú editorial jelent meg. A divatvilág szempontjából az év csúcspontja az volt, amikor híres topmodellek, gyönyörű designer ruhákban léptek fel az Olimpia záróünnepségén.

2012 a férfiak éve – legalábbis Angliában
David Beckham első férfiként szerepelt a brit Elle címlapján – hogy csak az „elsőkről” beszéljük. De meg kell említenünk, hogy ebben az évben, Londonban nyílt meg a legnagyobb férficipőket kínáló áruház, mely a Selfridges nevéhez köthető. 10 ezer négyzetméteren (!) keresheti az erősebbik nem a tökéletes lábbelit.

Nem csak a fiataloké a divatvilág!
2012-ben sokkal nagyobb szerepet kaptak az idősebbek is. Említhetjük a Lanvin őszi kampányát, melynek főszereplője egy 62 éves hölgy, de a MAC egyik kollekcióját is, melynek arca a 92 éves stílusikon Iris Apfel volt. Másik szemszögből nézve is kiemelt volt a kor szerepe ebben az évben. A Vogue ígéretet tett arra, hogy nem foglalkoztatnak 16 évnél fiatalabb modelleket, ezzel is hozzájárulva az egészségesebb testkép kialakításához.

Párizs, a divatvilág központja
Úgy tűnik, hogy azzal, hogy a francia Vogue 2011-ben főszerkesztőt váltott nem veszített az ország, sőt, nyert még egy kreatív divatszakembert. Emmanuelle Alt jó választásnak bizonyult a magazinnál, természetességével levett mindenkit a lábáról. Carine Roitfeld pedig nem tétlenkedik, szeptemberben elindította saját magazinját, mindezek mellett képsorozatokat, kampányokat és hírességeket stylingol. Most éppen a Printemps-Dior karácsonyi kollaborációja és a Givenchy 2013-as tavaszi kampánya a legújabb munkája.

+1: 2012 a macskák éve
Minden évben megjelenik valamilyen új állatőrület a sztárok körében. Az ölebeket ebben az évben megalázó fölénnyel verték a macskák. Kezdődött rögtön a divat császárával, Karl Lagerfelddel, aki januárban mutatta meg a világnak gyönyörű cicáját Choupette-et. A divattervező komolyan vette kedvencének imázs építését, táskát nevezett el róla (2013 nyarán debütál), a Twitteren több mint 24 ezer követője van és képeket láthatunk arról, ha Choupette unalmas perceiben iPad-en játszik.
Természetesen Lagerfeldnek követője is szép számmal akadt, a leghíresebb talán az amerikai celeb, Kim Kardashian, aki Mercy nevű cicájával került a sajtóba.

Képek forrása: LDN Fashion
Mihály Viktória